Sexambassadører

Et supplement til seksualundervisningen.

Sexambassadørerne tilbyder dialog og faktabaseret undervisning i seksualitet på folkeskoler, efterskoler, ungdomsskoler, klubber mm. efter ung til yngre-metoden.

Undervisningen indeholder mange emner som f.eks.: venner, følelser, kærester, ”den første gang”, forældre, prævention, kønssygdomme, grænser med spilleregler mm.

Tilbuddet betragtes som et supplement til seksualundervisningen i overbygningsklasserne og kan være en del af den understøttende undervisning. I 2023 er 6ualvejledning gjort obligatorisk for alle kommunens 8.klasser. 6i8. er et samarbejde mellem folkeskolerne, sundhedsplejerskerne og 6ambassadørerne. Sexambassadørerne virker i hele kommunen.

Ung til yngre underviser.

6ambassadørerne Randers Ungdomsskole har brug for unge (XX og XY), der har lyst til at være en del af vores Ung til yngre team.

Du er mellem 17 og 25 år og kan indgå i en ansvarlig og fordomsfri dialog om seksualitet, prævention og sexsygdomme, har lyst til at undervise andre, er udadvendt og har lyst til at hjælpe andre unge sikkert på vej ud i kærligheds- og sexlivet.

I teamet mødes vi ca. en gang om måneden og planlægger og debatterer aktuelle temaer. Vi er en aktiv del af den obligatoriske 6ualvejledning i 8.klasserne på kommunens folkeskoler. 6ambassadørerne varetager LGBTQIA+ tilbuddet en onsdag om måneden.

Når en sexambassadør er ude at holde et dialogmøder/undervise, er jobbet lønnet og I er altid 2 undervisere om det. Du skal kunne undervise i dagtimerne.

Ansøgning sendes til:
Peter Larsen, e-mail: peter.larsen@randers.dk

Du kan få flere oplysninger ved at kontakte Peter Larsen på telefonnummer 2021 8240