Samarbejdspartnere

Fodboldlinjen har mange gode samarbejdspartnere, f.eks. Randers FC og DBU.

Fodboldlinjens mange gode samarbejdspartnere gør, at linjen hele tiden udvikler sig.

Inden for undervisning samarbejder fodboldlinjen med Tradium, Randers Ungdomsskole og Randers Kommune.

Vores sponsorer er Din Avis Randers og Intersport.

Undervisningen i økonomi/budget og markedsføringsdelen på juniorlederuddannelsen varetages af rådgivere fra Jutlander Bank Randers.

Randers FC

Fodboldlinjen har et samarbejde med superligaklubben Randers FC.

Klubben stiller superligaspillere til rådighed, der et par gange om året kommer ud til træningen på de forskellige skoler og årgange, og deltager i træningen på lige fod med eleverne. Efter træningen får eleverne mulighed for at tale med deres idoler, blandt andet om det at være professionel fodboldspiller.

DBU

Fodboldlinjen tilbyder folkeskoleelever en UEFA-certificeret C1-træneruddannelse. Uddannelsen varetages til dels af DBU-instruktører.

Derudover gør DBU Jylland klubber opmærksomme på de træneruddannede elever.

Gæstelærer

For 6. klasserne

• En spiller fra Randers FC, der skal træne jer en til to gange.
  • En diætist, der fortæller om sund kost og søvn.

For 7. klasserne

• En spiller fra Randers FC, der skal træne jer en til to gange.
  • En fysioterapeut, der fortæller om træning og skadeforebyggelse.

For 8.-9. klasserne

(Herunder gæstelærer på juniorlederuddannelsen og træneruddannelsen)

• En spiller fra Randers FC, der skal træne jer en til to gange.
  • En repræsentant for en breddeklub, der fortæller om det at være leder i en breddeklub.
  • Undervisere fra Handelsgymnasiet, som underviser i ledelse, innovation og økonomi.
  • En repræsentant fra Randers Fodbolddommerklub, der fortæller om at tage en dommeruddannelse.
  • En spiller fra et ungdomsligahold, der fortæller om at træne som ligaspiller; hvad kræves der.
  • En repræsentant for kvinde-/pigefodbolden, der fortæller om at træne pigespillere.