Fodboldlinjen Randers - Nordens største

Fodboldlinjen er en breddelinje på folkeskolerne i Randers Kommune, hvor alle spillere er velkomne uanset fodboldmæssige kvaliteter.

Du og dine skolekammerater bliver niveaudelte, så du kommer til at spille sammen med andre, der er på samme niveau som dig selv.

Der er træning to timer om ugen. Træningen foregår enten som morgentræning eller som eftermiddagstræning. Du kan se træningstiderne for de enkelte skoler under "Her findes fodboldlinjen".

På fodboldlinjen er der udover træning mange tiltag, som kommer dig til gode. F.eks. kan du tage en træner- og/eller lederuddannelse, mens du går på fodboldlinjen. Disse uddannelser kan du efterfølgende videreføre på gymnasieniveau på Sport Leadership-linjen på HHX.

Der er et tæt samarbejde med Randers Ungdomsskole omkring udvikling af fodboldlinjen. Randers Ungdomsskole støtter linjen økonomisk og med trænere.